Tak toto mě velmi zajímá, jak „lépe učit“ , jak efektivněji předávat informace, jak motivovat žáky, aby měli zájem se sami vzdělávat, aby dokázali spolupracovat, kooperovat, komunikovat?
Když jsem pročítala materiály k této lekci, byla jsem nadšená z videa o Khan Academy, úplně mě to nadchlo.
Jenže pak jsem si položila otázky: „Co musím udělat, abych toto dokázala dostat do školy?“ Nebude problém namotivovat žáky, aby takto pracovali? Budou schopni ocenit výsledky, které jim takováto změna přinese? A jsem schopná já sama nějaké takovéto materiály vytvořit? A když nejsem, mám se na koho obrátit? Nepochybuji, že bych na naší škole našla nejednoho studenta schopného takovýto materiál vytvořit, ale mám k tomu dostatek prostoru? Jak to mám udělat, když neučím ICT a k pc se ve svých hodinách nemám šanci dostat?
A tak mi zbývá jediné. Začít na sobě pracovat, naučit se takováto videa tvořit. (Snad to nebude problém, když to zvládnou žáci ZŠ, i když za pomoci „znalce „- učitele). A pak je začnu posílat žákům a budu věřit, že budou ochotni s nimi pracovat. A protože věřím, že ochotni budou, začnu přemýšlet o dalším kroku, který mě i je posune dále;-)
Tak toto je moje představa jak budu (snad) i já schopna využít technologie, které se mi nabízejí, ve prospěch svých žáků..
Bořivoj Brdička
15.11.2011 at 23.39Víte, ono to video není všechno. Khan k nim vytvořil systém cvičení a sledování pokroku žáků. Vy jako učitel pak máte možnost sledovat, jak který žák postupuje a zabývat se problematickými tématy. Kromě toho dostáváte větší prostor věnovat se aktivitám naplňujícím ty výukové cíle, které takto pojatá do značné míry instruktivní výuka není schopná realizovat.