Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

lekce šestá

Tak toto mě velmi zajímá, jak  „lépe učit“ , jak efektivněji předávat informace, jak motivovat žáky, aby měli zájem se sami vzdělávat, aby dokázali spolupracovat, kooperovat, komunikovat?

Když jsem pročítala materiály k této lekci, byla jsem nadšená z videa o Khan Academy, úplně mě to nadchlo.

Jenže pak jsem si položila otázky: „Co musím udělat, abych toto dokázala dostat do školy?“ Nebude problém namotivovat žáky, aby takto pracovali? Budou schopni  ocenit výsledky, které jim takováto změna přinese? A jsem schopná já sama nějaké takovéto materiály vytvořit?  A když nejsem, mám se na koho obrátit? Nepochybuji, že bych na naší škole našla nejednoho studenta schopného takovýto materiál vytvořit, ale mám k tomu dostatek prostoru? Jak to mám udělat, když neučím ICT a k pc se ve svých hodinách nemám šanci dostat?

A tak mi zbývá jediné. Začít na sobě pracovat, naučit se takováto videa tvořit. (Snad to nebude  problém, když to zvládnou žáci ZŠ, i když za pomoci „znalce „- učitele). A pak je začnu posílat žákům a budu věřit, že budou ochotni s nimi pracovat.  A protože věřím, že ochotni budou, začnu přemýšlet o dalším kroku, který mě i je posune dále;-)

Tak toto je moje představa jak budu (snad) i já schopna využít technologie, které se mi nabízejí, ve prospěch svých žáků..


    hodnotil 1 uživatel

Jeden komentář k příspěvku

  1. avatar

    Víte, ono to video není všechno. Khan k nim vytvořil systém cvičení a sledování pokroku žáků. Vy jako učitel pak máte možnost sledovat, jak který žák postupuje a zabývat se problematickými tématy. Kromě toho dostáváte větší prostor věnovat se aktivitám naplňujícím ty výukové cíle, které takto pojatá do značné míry instruktivní výuka není schopná realizovat.

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.