Škola budoucnosti?

Když jsem si přečetla vize o vývoji školy v souvislosti s vývojem technologií, vzpomněla jsem si na svoji kolegyni, která již před lety chtěla na naší škole zavádět různé „novinky“. Pro některé kolegy příjemné, pro jiné velmi nemilé. Novinky se týkaly nejen zavádění nových metod ale také využívání nových technologií ve výuce. Aby toho dosáhla, má totiž aprobaci A -D, řekla, že se potřebuje dostat do vedení školy, což se jí povedlo;-) Díky ní se  naše škola postupně mění a doufám že jde směrem, kterým se ubírají vize této lekce. A právě tato moje kolegyně je  cituji: „Z těch učitelů, kteří vývoj zachytili včas, jsou experti radící ostatním. Jsou schopni svůj náskok proměnit v osobní prospěch.“ A přesto, že ve školství nejde nic tak rychle, jako ve vývoji technologií, věřím že právě díky takovýmto nadšencům, bude škola budoucnosti opravdu taková, jak nám vize předpovídají: „Výukové využití moderních technologií napodobuje činnosti ze světa mimo školu a rozšiřuje se. Vliv technologií na výukové výsledky měřené tradičními metodami standardizovaných testů je minimální. Vybavenost technologiemi roste tak, že přibližně na konci roku 2013 bude možno konstatovat dosažení úrovně 1:1″  A i když to nebude třeba na konci roku 2013, ale později, určitě tato doba nastane. Jestli potom bude škola  schopa konkurovat novému typu “ digitální učitele pracujícího online“ ukáže čas, ale věřím tomu, že ano, a že i nadále bude mít škola jako taková, zastoupení v systému vzdělávání, neboť  člověk je tvor společenský a nebude mu stačit pouze kontakt s lidmi, kteří budou online..

Moc děkuji, že jsem se tohoto kurzu mohla účastnit. Kurz byl pro mě velkým přínosem nejen v oblasti získání informací, ale také v oblasti osobního poznání.