Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Přednáška – úvod do problematiky digitálních her ve výuce

Úvodní přednášky jsem se  ze zdravotních důvodů nemohla zúčastnit, ale chtěla bych reagovat na materiál, který jsem  začala při studiu této lekce číst a ve kterém jsem musela reagovat na otázky a vždy vybrat pouze jednu odpověď, což mi u posledních dvou otázek vůbec nevyhovovalo . V tomto svém příspěvku se snažím vysvětlit  z jakého důvodu.

Předposlední otázka: „Sám sebe byste popsal jako člověka, který je spíše otevřen používání digitálních her ve výuce“:

určitě odpovím: ano – jsem tomu otevřená, jenže to ještě neznamená, že jsem schopná něčeho takového ve výuce a také mi přišlo že mé předchozí odpovědi nejsou v souladu s tímto mým ano, přesto trvám na ano a s tím souvisí odpověď na poslední otázku, jejíž formulace a hlavně možnosti odpovědi mi nevyhovovaly:

„Myslíte si, že princip využití digitálních her je vhodný pro každého učitele a pro každý předmět?“

odpověděla jsem ne a moje odpověď byla náležitě okomentována a tento komentář mi mluvil z duše, opravdu si nemyslím že princip využití digitálních her je vhodný pro každého učitele, že závisí právě na osobnostním postoji učitele..ale rozhodně říkám ano, že vhodně zvolená a vytvořená hra je využitelná pro každý předmět jenže tuto odpověď už jsem nemohla udělat protože jsem s první částí otázky nesouhlasila…..

toto není kritika na  vytvořené  otázky, ale spíše reakce člověka, kterého digitální hry zatím moc neoslovily a nikdy se jim nevěnoval. Přesto si myslí, že význam ve výuce mají, neboť znám principy zážitkové pedagogiky a různé hry se snažím ve své výuce (ne vždy úspěšně) používat. Proto jsem otevřená používání i digitálních her ve výuce, ale  lidmi, kteří jim rozumí a vědí, jaké cíle používaná hra sleduje.

 

 

 


    nikdo zatím nehodnotil

3 komentáře k příspěvku

  1. avatar

    Koukám, že jsem Vás otázkami v přednášce zahnal do kouta :-( To jsem nechtěl. Plně chápu Váš postoj a připomínám, že lekce Vás nechtěla nijak "přesvědčit". Vnímám i odkaz na rámec zážitkové pedagogiky, kde například reflexe prožitého je jedním ze základních pilířů. Ve světě her žáků ve škole si myslím, že jedním z prvních kroků může být i v základní rovině si prostě s dětmi jen povídat, co je pro ně tak lákavé na hrách, které hrají. Třeba Vás samy vtáhnou do hry :-).  Nyní u dětí u nás "frčí" MINECRAFT - http://www.minecraft.net/. :-)

  2. avatar

    Pane Naske, pustila jsem si upoutávku na hru a chtěla bych se zeptat, jestli se výuce s využitím takovéto hry říká zážitková pedagogika, a pokud ano, tak proč. Zaujaly mě tam dva momenty - pokácení kmene stromu (kdy koruna zůstala na místě, tedy ve vzduchu) a následné postavení zídky během několika vteřin (porovnávám to se stavbou zahradního domku našimi žáky, což byla několikaměsíční práce z už připraveného dřeva), a podobně "sázení květin". (Předpokládám, že hra je určena malým dětem.) Dokážu si představit, jak bych tuto hru využila: "Děti, a teď si to zkusíme doopravdy." Nejsem si jistá, zda jste toto využití měl také na mysli.

  3. avatar

    taky jsem na odkaz koukala, ale pochopila jsem to jako upoutávku, reklamu, co se dá ve hře všechno dělat..protože však takovéto hry nehraji, nikdy jsem nepřemýšlela o tom, co dětem přinesou a co ne..po tomto týdnu, kdy jsem v různých příspěvcích kolegů některé hry "zkoumala" začínám uvažovat jestli by se mi některé do výuky nehodily, ale opět vidím, že mě čeká ještě dlouhá cesta k poznání a mám stejné pocity jako po první lekci..jsem schopna to všechno zvládnout?

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.